16 November 2009

Tacksam Idag!

1.Idag är jag tacksam att jag är Svensk :)

Myspys Lucia och Första advent börjar närma sig och idag har vi övat på Luciatåg sångerna med några vänner o fikat! Sååååå Svenskt! Så roligt att titta igenom alla Lucia grejer och julpynt. Skoj skoj. Vi hann t.o.m. till affären en sväng o handlade lite, hela familjen. Thad och jag har inte mathandlat tillsammans på flera månader verkar det som eftersom vi är båda upptagna på egna håll på sistone. Vi brukar sticka o handle en utav oss så får den andre någon anna uppgift att klara av under tiden så vi inte slösar bort dyrbar tid.

2. Är också tacksam för hembakade bullar och hemmagjord blandsaft. Jag älskar mamma's blandsaft. Vi har ångkokat lite squash idag och jag ska försöka ge mig på att baka bröd med det som blev över! Spännande o se hur det går....eller om det ens blir av idag :)

Tja, Idag var en mycket bättre dag än igår, det får man nog erkänna.

0 comments: